روش های شناسایی کلاهبرداری پیامکی

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۴
کلاهبرداری پیامکی

متن های ناخواسته و کلاهبرداری پیامکی می توانند به عنوان یک نفوذ در حریم خصوصی نامطلوب باشند. کلاهبرداری های پیامکی عموماً هدف یکسانی دارند: سرقت پول شما با استفاده از جابجایی اطلاعات شخصی شما. برنامه ردیاب کلاهبرداری Better Business Bureau در سال ۲۰۱۹ ، ۴۷۵۶۷ کلاهبرداری پیامکی جداگانه به برنامه ردیابی کلاهبرداری خود اضافه کرده است. در این مقاله نحوه شناسایی پیامک هرزنامه برای محافظت از خود، دوستان و خانواده خود آورده شده است.

۴ روش برای شناسایی کلاهبرداری پیامکی

فیشینگ که از طریق پیام کوتاه اتفاق می افتد معمولاً هنگامی که می دانید به دنبال چه چیزی هستید قابل تشخیص است. اگر می خواهید کلاهبرداری های هرزنامه و پیامکی را از صندوق ورودی پیام خود حذف کنید این علائم هشدار دهنده رایج هستند که می توانند شما را از این امر مطلع کنند.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ما که شامل ارسال پیامک تبلیغاتی میباشد نیز استفاده کنید.

  1. اعداد غیرطبیعی طولانی

اگر پیام نوشتاری قانونی باشد معمولاً دارای ۱۰ رقم یا کمتر است. پیام های بازاریابی یا از طریق یک کد کوتاه شش رقمی یا یک کد طولانی تجاری ۱۰ رقمی ارسال می شود. اگر از شماره ای به طول ۱۱ رقم متنی دریافت کنید احتمالاً می توانید فرض کنید که کلاهبرداری متنی دریافت می کنید. دریافت متن هرزنامه از یک شماره طولانی اغلب اتفاق نمی افتد اما اگر چنین شد قبل از انتخاب پاسخ بسیار محتاط باشید. در واقع این احتمالاً متنی است که شما فقط نمی خواهید به آن پاسخ دهید.

  1. متن های بحران خانواده

دریافت اخبار مربوط به بحران خانوادگی نگران کننده است. اگر بخواهید متنی را از یک شماره تصادفی برای درخواست کمک دریافت کنید ممکن است تمایل داشته باشید که پول را به یک مقصد تأیید نشده ارسال کنید در صورتی که به یکی از عزیزان شما کمک کند. کلاهبرداری پیامکی در بحران خانواده با استفاده از این روانشناسی گیرندگان را فریب می دهد که فکر می کنند یکی از اعضای خانواده در معرض خطر است و اینکه برای اصلاح اوضاع نیاز به ارسال پول دارند.

اگر از اعتبار یک متن مطمئن نیستید با اعضای خانواده تماس بگیرید و از آن ها بپرسید که آیا آن ها پیام مشابهی را دریافت کرده اند یا نه. بعلاوه اگر در متن نام شخصی را ذکر کرده اید سعی کنید قبل از پاسخ دادن به متن اصلی مستقیماً با او تماس بگیرید.

اگر یکی از اعضای خانواده شما واقعاً مشکل دارد به جای ارسال پول با مقامات رسمی تماس بگیرید.

  1. بازپرداخت متن

کلاهبرداری متنی دیگر به صورت بازپرداخت متن است. اساساً پیامی دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه برای یک سرویس بیش از حد هزینه شده اید بسیاری از کلاهبرداری های متنی از لباس ارائه دهنده خدمات تلفن استفاده می کنند. در صورت ارائه مستقیم ودیعه متن به شما بازپرداخت می کند.

اگر جزئیات بانکی حساب خود را ارسال کنید هرکسی که کلاهبرداری می کند به مسیریابی و شماره حساب شما دسترسی پیدا می کند و می تواند از شما سرقت کند. هرگز اطلاعات بانکی را از طریق ناامن ارسال نکنید.

بیشتر بخوانید:مهم ترین تصورات اشتباه بازاریابی پیامکی

  1. جوایز تصادفی

کلاهبرداران برای بدست آوردن اطلاعات شخصی شما هزاران روش خلاقانه ارائه داده اند. یکی از این راه ها ارائه جوایز تصادفی از جمله پول نقد و کالاهای مادی است. برای مطالبه و دریافت جایزه باید اطلاعات بانکی یا سایر اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید.

در حالی که مسابقات پیامکی برای برد نوعی بازاریابی متنی است اما از دریافت اخباری مبنی بر برنده شدن در مسابقه ای که حتی در آن شرکت نکرده اید مواظب باشید. علی رغم هیجان دریافت پیشنهادی که به نظر واقعی خیلی خوب می آید خود را محدود کنید. اگر خیلی درست به نظر برسد به احتمال زیاد چنین است. اگر نمی توانید قانونی بودن پیشنهاد را تشخیص دهید با شرکتی که گویا مسابقه برگزار شده تماس بگیرید و درخواست تأیید کنید.

چرا پیام های متنی هرزنامه دریافت می کنم؟

رمز و راز این که در وهله اول چگونه و چرا شماره شما به دست یک کلاهبردار رسیده است می تواند برای بسیاری از افراد جذاب باشد. به احتمال زیاد شما یک پیام متنی ناخواسته دریافت می کنید زیرا شخص یا شرکتی که به شما رضایت نمی دهد با شما تماس بگیرد به شماره شما دسترسی پیدا کرده است. در ایران هر نهادی که پیام های متنی ارسال می کند باید بتواند نشان دهد که شما با دریافت پیام های متنی موافقت کرده اید در غیر این صورت تماس غیرقانونی محسوب می شود.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟

هدهد اس ام اس به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد