مهم ترین تصورات اشتباه بازاریابی پیامکی

سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
تصورات اشتباه بازاریابی پیامکی

احتمالاً شما برخی تصورات قبلی راجع به معنای بازاریابی پیامکی دارید اما آیا مطمئن هستید که حق با شماست؟ ما در پنل پیامکی هدهد با بیش از ۱۰۰۰ سازمان کار کرده ایم و به آن ها کمک کرده ایم از بازاریابی پیامکی برای دستیابی موفقیت آمیز به مخاطبان جدید و جلب مجدد علاقه در بین مشتریان موجود استفاده کنند. اگرچه بازاریابی پیامکی یک نرخ دسترسی و کلیک را ارائه می دهد که تقریباً هر شکل دیگر از بازاریابی تلفن همراه را شرم آور می کند اما تعدادی تصورات اشتباه بازاریابی پیامکی وجود دارد که برخی از بازاریابان را از استفاده از این سرویس منصرف می کند.

  1. بازاریابی پیامکی بیش از حد ناخواسته است

یکی از تصورات اشتباه بازاریابی پیامکی این است که این روش بیش از حد ناخواسته است. بازاریابی پیامکی یکی از موثرترین راه ها برای انتقال پیام کسب و کار یا سازمان شما به مخاطبان است. برخلاف تبلیغات سنتی، بازاریابی پیامکی مبتنی بر مجوز است و مصرف کنندگان شما موافقت کرده اند که از شما متنی دریافت کنند. این بدان معناست که افرادی که در لیست متن شما هستند واقعاً می خواهند از شما بشنوند. در واقع بازاریابی متنی نرخ تعامل را تولید می کند که شش تا هشت برابر بیشتر از ایمیل است. محققان همچنین دریافته اند که متن ها نرخ باز تا ۹۸٪ و نرخ پاسخ ۴۵٪ را دریافت می کنند.

البته دقیقاً مانند هر روش بازاریابی افرادی نیز هستند که با ارسال متن های زیاد یا عدم تشویق مناسب مخاطبان خود برای ادامه مطالعه  از کانال ارتباطی سوء استفاده می کنند. اما این یک استثنا است نه یک قاعده کلی.

  1. بازاریابی پیامکی یک تبلیغات گران قیمت است

اگرچه اکنون پیامک به عنوان یک فناوری بازاریابی تغییر دهنده بازی توسط بسیاری از تحلیل گران صنعت دیده می شود اما هنوز هم اغلب با تبلیغات موبایلی اشتباه گرفته می شود. طبق تحقیقات اخیر بسیاری از مصرف کنندگان از دیدن تبلیغات دیجیتال لذت نمی برند به ویژه در تلفن های همراه خود. حدود ۷۰٪ از مصرف کنندگان می دانند که بسیاری از تبلیغات تلفن همراه مزاحم، هدفمندی نامناسب بوده و تجربه تلفن همراه را مختل می کنند.

بسیاری از سازمان ها با بودجه کمتری مانند مدارس و رستوران های محلی در استفاده از بازاریابی موبایل مردد هستند زیرا به دلیل شهرت آن به عنوان اقدامی گران قیمت یا ضربه زننده گران قیمت است.

بیشتر بخوانید:چرا باید در کسب و کار خود از تبلیغات پیامکی استفاده کنیم؟

شاید به همین دلیل بیشتر بازاریاب ها (حدود ۶۰٪) هنوز بازاریابی پیامکی را امتحان نکرده اند.

طبق گفته محققان این اشتباه بزرگی است. بیش از ۸۸٪ مشترکان بی سیم تلفن هوشمند دارند. این بدان معناست که صرف نظر از اندازه سازمان می توانید با دستگاهی که تقریباً همیشه در دسترس شما است به اکثر مصرف کنندگان خود در طول روز برسید.

  1. بازاریابی پیامکی پخش یک طرفه است

اگر تا به حال پیام متنی دریافت کرده اید و سپس سعی کرده اید فقط پاسخ دهید تا اعلان مخوف پیام “ارسال نشد” را بدست آورید می دانید که مشکلات فنی کمی ناامیدکننده هستند. اگر شما صاحب یک رستوران کوچک هستید و جزئیات مربوط به یک گزینه دلپذیر را به فهرست فعلی خود ارسال کرده اید ممکن است در مورد غذا، رزروها یا اینکه رستوران شما مناسب کودک است مشتریان به شما سال کنند. ناامیدی که اگر نتوانند پاسخ دهند ممکن است تجربه کنند ممکن است باعث شود علاقه مشتری خود را از دست دهید.

  1. نمی توانید تصاویر را از طریق پیام متنی ارسال کنید

یکی دیگر از تصورات اشتباه بازاریابی پیامکی این مورد است که نمی توانید تصاویر ارسال کنید. برای برخی از بازاریابان، بازاریابی پیامکی ابزاری فقط متنی است که برای ارسال ارتباطات کوتاه و فاقد تأثیر تصویر طراحی شده است. علیرغم نرخ پاسخ بالایی که پیام کوتاه دریافت می کند بسیاری از کسب و کارها مانند رستوران ها به یک فناوری بازاریابی نیاز دارند که تصاویر را برای نشان دادن معاملات روزانه و پیشنهادات آینده به مشتریان ارائه دهد. اما به همین دلیل از بازاریابی متنی نترسید این فقط یک ابزار فقط متن نیست و قطعاً می توانید تصاویر و فیلم ها را برای مشتریان خود ارسال کنید.

  1. ارسال پیام کوتاه انبوه فقط برای مارک های جهانی با بودجه زیاد است

یکی دیگر از تصورات اشتباه بازاریابی پیامکی این است که این سرویس نیاز به بودجه زیاد دارد. با فکر شروع یک کمپین بازاریابی پیام کوتاه مرعوب نشوید. این ممکن است پیچیده یا پیشرفته به نظر برسد که می تواند برخی از کسب و کارهای کوچکتر را از آن دور کند اما واقعیت بسیار متفاوت است.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟

هدهد اس ام اس به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد