۵ نکته ضروری در ارسال پیامک موفق

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۷
5 نکته مهم برای بازاریابی پیامکی

۵ نکته ضروری در ارسال پیامک موفق چیست؟

در این قسمت به ۵ مورد از بهترین اصول و نکاتی که می‌تواند شانس پذیرش پیامک شما را زیادتر کند می‌پردازیم. تا انتهای این مقاله برای بررسی این مطالب با ما همراه باشید.

نکته ضروری در ارسال پیامک

بازاریابی پیامکی یکی از قدرتمندترین ابزارها برای کسانی که دیجیتال مارکتینگ هستند، در سال ۲۰۱۸ بوده و اکنون نیز استفاده زیادی از آن می‌شود.با آمارهایی مانند نرخ باز شدن ۹۸ درصد و نرخ کلیک ۳۶ درصد، به راحتی می‌توان علت این گونه موفقیت و اقبال را به آن درنظر گرفت.اما نکته‌ای که در ادامه باید به آن توجه کنید آن است که به خودی خود این آمارها نمی‌تواند برای شما ارزش آفرین یا موفق انگیز باشد. یک علم و استراتژی در مورد بازاریابی پیامکی موفق وجود دارد. خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا بهترین اسرار خود را برای شروع کمپین خود به شما ارائه دهیم.در اینجا ۵ نکته ضروری برای بازاریابی پیامکی موفق آورده شده است که رعایت کردن آنها می‌تواند تضمین خوبی برای استفاده بهینه از این شیوه بازاریابی باشد:

تعیین زمان درست برای ارسال پیامک

اولین نکته‌ای که باید توجه داشته باشید، این است که بهترین زمان برای ارسال پیامک برای هر صنعت متفاوت است. با این حال، تحقیقات نشان داده است که برخی از زمان‌ها در طول روز برای پیام‌های بازاریابی عمومی مؤثرتر از سایرین هستند.به طور مثال، ارسال پیامک بین زمان ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰، یا بین ۲:۳۰ بعد از ظهر تا ۳:۳۰ بعد از ظهر، بهترین نتایج را ارائه کرده است.

همچنین توجه کنید که اگر پیامک شما برای یادآوری است، مثلا یادآوری یک دیدار یا جلسه، بایستی آن را روز قبل یا صبح روز موردنظر ارسال کنید.تایم دیگر، پیامک و نیز ایمیل صبحگاهی است که به علت تازه بودن روز کاری افراد که معمولا وقت بیشتری دارند نیز می‌تواند ایده خوبی برای دیده شدن باشد اما ۲ نکته در این خصوص لازم است بدانید:

  • اول آنکه پیامک‌ها و ایمیل‌های صبحگاهی نباید زود هنگام ارسال شوند که این کار می‌تواند بخشی از پیامک‌های شما را در احتمال دیده شدن کاهش دهد.
  • دوم آنکه پیامک‌های صبحگاهی معمولا نباید جنبه تبلیغاتی شدیدی داشته باشند، چراکه علاوه بر زده شدن مخاطب از این نوع پیامک در ابتدای روز (که کم حوصله هستند)، این کار می‌تواند به برند شما هم آسیب برساند.

تاکتیک دیگر در تعیین زمان درست در بین نکته ضروری در ارسال پیامک موفق، ارسال در یک زمان غیر رند اما در  همین بازه زمانی است که در این حالت شما می‌توانید مثلا در ساعت ۱۰:۴۳ دقیقه صبح آن را ارسال کنید.

برای استفاده از دیگر خدمات ما که شامل ارسال پیامک نبلیغاتی میشود نیز میتوانید استفاده کنید.

تعیین زمان درست برای ارسال پیامک

 

با فکر باز و صادقانه رفتار کنید

مورد دیگر در بین ۵ نکته ضروری در ارسال پیامک موفق، آن است که بتوانید صادقانه رفتار کنید.در این حالت بایستی به صورت صادقانه محتوای پیامک را برای مخاطب شرح دهید.مسئله خود را واضح و روشن بیان کنید چراکه این کار می‌تواند سبب آن شود تا کسانی که این پیام را دریافت می‌کنند، از محتوای پیامک شما اطمینان داشته باشند و رابطه مثبتی بین شما و مخاطب ایجاد شود.همچنین دیگر نکته ضروری در ارسال پیامک موفق آن است که یک روش انصراف را برای پیام‌های بازاریابی خود قرار دهید تا مخاطب بتواند راهکاری برای انصراف از اشتراک پیامکی شما داشته باشد.این کار به عنوان یک راهکار برای احترام به مخاطب و جزو ضروریات کار بازاریابی پیامکی است.

ساختار پیامک را حفظ کنید

به این نکته توجه کنید که شما بایستی ساختار پیامک را حفظ نمایید. اولا باید بدانید که پیامک متنی ۱۶۰ کاراکتر دارد.

  • با تهیه یک خط اختصاصی پیامکی (در این قسمت خط پیامکی اختصاصی و عمومی را مطالعه کنید) نام کسب و کار خود را بر روی شماره آن ثبت کنید.
  • بهتر است ابتدای پیامک را با نام مشتری شروع کنید و برای احترام و صمیمانه‌تر شدن یک کلمه “گرامی” هم اضافه نمایید.
  • سپس بایستی با یک فاصله، پیشنهاد و متن خود را برای پیامک تبلیغاتی قرار دهید.
  • سپس شرایط پیشنهادات خود را بیان نمایید.
  • یک دستورالعمل نحوه ورود و استفاده از پیشنهادتان را به صورت خلاصه برای مشتری درج کنید.
  • در نهایت یک تاریخ انقضا برای بنویسید تا مشتری یک حس فوریت داشته باشد که این می‌تواند بشدت موثر باشد.
  • یک گزینه انصراف از پیامک تبلیغاتی را برای جلوگیری از مجازات‌های قانونی و یا احترام به مخاطب هم در انتهای متن اضافه کنید.

لینک کردن پیامک

حال شما باید پیامک خود را به یک مکان دیگر لینک کنید تا مشتری بتواند از آن استفاده کند و این مکان می‌تواند یک سایت یا یک شماره تلفن باشد.

برنامه ریزی

این نکته ضروری در ارسال پیامک موفق مهم است که بتوانید یک برنامه زمان‌بندی شده و صحیح را برای یادآوری و ارسال پیشنهادات کمپین خود به مخاطبانی که علاقمند شما هستند، بفرستید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟

هدهد اس ام اس به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد