۴ مزیت اصلی و مهم بازاریابی پیامکی چیست؟

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
اهمیت بازاریابی پیامکی

در این مقاله می‌خواهیم راجع به ۴ مزیت اصلی و مهم بازاریابی پیامکی صحبت کنیم. پس از خواندن این موارد شما به راحتی می‌توانید نسبت به اهمیت و مزایایی که یک بازاریابی پیامکی می‌تواند برای شغل شما داشته باشد، تصمیم بگیرید. بنابراین تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چرا امروزه بازاریابی پیامکی طرفداران زیادی دارد؟

اگر بازاریابی پیامکی را به کمپین های بازاریابی چند کانالی خود اضافه نکنید، تقریبا می‌توان گفت مخاطبان بسیاری را از دست داده‌اید. با توجه به اینکه امروزه در کشورهای پیشرفته از جمله ایران، بیش از سه چهارم جمعیت از خدمات پیام‌رسانی متنی استفاده می‌کنند، از استراتژی‌های کمپین بازاریابی پیامکی قوی می‌توان چیزهای زیادی به دست آورد. استفاده از پیامک محدود به یک صنعت یا شرکت نمی‌شود و شما می‌توانید از آن در موارد و موضوعات مختلفی استفاده کنید که قابلیت‌های بسیار زیادی را به شما خواهند داد.

دانستن کاربردهای عملی بازاریابی پیامکی به شما کمک می‌کند تا تأثیر بازاریابی پیامکی را بر کسب‌وکارهای مدرن امروزی بهتر درک کنید و این باعث می‌شود تا بتوانید چگونگی استفاده از بهترین استراتژی‌های بازاریابی پیامکی برای افزایش درآمد خود استفاده کنید. در ادامه با ما باشید تا به بررسی ۴ مزیت اصلی و مهم بازاریابی پیامکی چیست؟ بپردازیم.

۴ مزیت فوق العاده پیامک و تبلیغات

۴ مزیت فوق العاده پیامک و تبلیغات

۴ مزیت اصلی و مهم بازاریابی پیامکی چیست؟

اگر بخواهیم برای مزیت‌های بازاریابی پیامکی، مثال‌ها و مواردی را عنوان کنیم، ۴ مورد هستند که بسیار درخشان و مهم تلقی می‌شوند و عملا بدون آنها می‌توان گفت پیامک دیگر مزیتی نخواهد داشت. این ۴ مورد به شرح زیر هستند:

  • پیامک فوری و به صورت مستقیم است: اولین مورد از ۴ مزیت اصلی و مهم بازاریابی پیامکی سریع، فوری و مستقیم بودن آن است که سبب می‌شود تا شما بتوانید با از رسیدن پیام به جامعه هدف خود به طور کامل اطمینان داشته باشید. مطابق با آمارهایی که در سالهای گذشته بیان شده است، بیش از ۹۷ درصد از کسانی که موبایل دارند، می‌توانند پیامک را تا ۳ دقیقه پس از دریافت بخوانند. پس به خوبی می‌توانید بفهمید که پیامک چقدر اهمیت دارد. همچنین پیامک دارای نرخ مشارکت بالاتری نسبت به سایر برنامه‌ها و ایمیل‌ها است. مزیت دیگری که ممکن است عده‌ی بسیاری به آن کمتر توجه کنند، ارسال و ارتباط مستقیم با مشتری است.
  • بازخورد سریع از مشتریان: شما می‌توانید از طریق پیامک به راحتی بازخورد مشتریان خود را مشاهده و یا دریافت کنید و این یکی از بهترین مواردی است که در ۴ مزیت اصلی و مهم بازاریابی پیامکی قرار دارد. این موضوع می‌تواند به شما کمک کند تا داده‌های مختلفی را از شرکت و روند کار آن دریافت کنید و اگر مشکلی در این زمینه وجود دارد، آن را برطرف نمایید. در حقیقت پیامک با خطوط دوطرفه می‌تواند بهترین کانال برای دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات باشد که غیر حضوری نیز می‌باشد. همچنین ایمیل و نامه نیز سرعت کمتری نسبت به پیامک دارند که این نیز از مزیت و بالاتر بودن پیامک است.
  • اعلان دریافت: شما می‌توانید از طریق این راه، پیام متنی مشترکان خود را دریافت نموده و از سوی دیگر اگر پیامکی را به آنها ارسال می‌کنید، از طریق قابلیتی که تقریبا تمام اپراتورها فراهم کرده‌اند، ارسال و دریافت شدن پیامک را به صورت اعلان‌هایی مشاهده نمایید. این قسمت از ۴ مزیت اصلی و مهم بازاریابی پیامکی می‌تواند در میزان اثر گذاری و تجزیه و تحلیل داده‌ها مفید باشد.
  • فیلتر نشدن پیام نامربوط: احتمال دریافت پیامک به خصوص در زمانی هیچ گونه تضادی با قوانین عرف و شرعی جامعه‌ای که در آن ندارید، تا حد بالایی افزایش می‌یابد. پس تنها موردی که می‌تواند سبب مانع برای شما گردد، خاموش یا مسدود بودن سیم کارت یا گوشی طرف مقابل است.

تمامی این مواردی که در اینجا به عنوان ۴ مزیت اصلی و مهم بازاریابی پیامکی بیان شده است، حاکی از این موضوع دارد که پیامک یک راهکار بسیار عالی است که بتوانید از طریق آن، تبلیغات را انجام دهید، برای کسب‌و‌کارهای مختلف کمپین‌هایی را اجرا کنید، بازخوردهای کاربران را دریافت نموده و بتوانید از فیلتر شدن پیامک‌ها و اطلاعات خود نیز جلوگیری کنید. اگر به دنبال اجرای یک کمپین موفق پیامکی هستید، حتما بهتر است از یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید تا سرمایه تبلیغاتی شما هدر نرود. پس از آن می‌توانید از خدمات پنل پیامکی انبوه هدهد اس ام اس هم استفاده کنید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟

هدهد اس ام اس به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد