بازاریابی پیامکی در مقابل ایمیل مارکتینگ | کدامیک بهتر است؟

پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۴
ایمیل مارکتینگ

آیا از بهترین ابزارهای بازاریابی برای تجارت خود استفاده می کنید؟ به عنوان یک مالک کسب و کار، احتمالاً با ایمیل مارکتینگ آشنایی دارید. به راحتی می توان گفت که شما به احتمال زیاد مرتباً از این روش ارتباط جمعی برای رشد تجارت خود استفاده می کنید. ممکن است یک خبرنامه داشته باشید و در صورت داشتن آن احتمالاً برای تبلیغ پیشنهادات ویژه با مشترکان تماس می گیرید. در اینجا یک سوال برای شما وجود دارد که آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بازاریابی پیامکی را امتحان کنید؟ این روش یکی از مقرون به صرفه ترین و فوری ترین راهکارهای ارتباطات سیار و بازاریابی است.

در اینجا دو معیار اصلی که باید هنگام انتخاب بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ در نظر بگیرید بررسی شده است.

  1. نرخ بازکردن

نرخ بازکردن معیاری از میزان دیده شدن پیام شما است. جلب توجه مردم نسبت به آنچه شما برای آنها ارسال می کنید دشوار است.

طبق آخرین تحقیقات، نرخ بازکردن پیامک ها ۹۹٪ است. وقتی به آن فکر می کنید این نوع منطقی است. چند بار یک پیام متنی را حذف می کنید بدون اینکه حداقل ابتدا آن را نگاه کنید؟

  1. نرخ کلیک

شما نه تنها می خواهید مخاطبان پیام شما را باز کنند بلکه می خواهید بر روی هر کاری که اقدام به شما نشان داده شده است کلیک کنند. میزان کلیک تعداد دفعات انجام این کار را می سنجد تا ببیند پیام رسانی شما چقدر موثر است.

با استفاده از ایمیل مارکتینگ، تحقیقات نشان می دهد که برای افزایش میزان کلیک خود باید ایمیل های زیادی ارسال کنید. شرکت هایی که ماهانه ۱۶ تا ۳۰ کمپین ارسال می کنند نرخ کلیک دو برابر بیشتر از متوسط ​​را مشاهده می کنند.

میانگین نرخ کلیک برای ایمیل بین ۶ تا ۷ درصد است در حالیکه میانگین نرخ کلیک برای بازاریابی پیامکی حدود ۳۶٪ است. بنابراین با بازاریابی پیامکی پیام های کمتری را برای تأثیر بیشتر ارسال می کنید.

بازاریابی پیامکی در مقابل ایمیل مارکتینگ | کدامیک بهتر است؟

آیا ایمیل مارکتینگ هنوز ارزشمند است؟

اگرچه بازاریابی از طریق ایمیل از بازاریابی پیامکی کمتر موثر است اما هنگام جفت سازی این روش قدیمی با پیام کوتاه، نتایج فوق العاده ای مشاهده خواهید کرد. برای رشد تجارت خود هرگز به یک تاکتیک اعتماد نکنید در عوض چندین استراتژی را در نظر بگیرید که برای مشتریان و محصول یا خدمات تعیین شده منطقی باشد.

 بیشتر بخوانید: نحوه کمک پنل پیامکی به ایمیل چگونه است؟

راهنمای راه اندازی کمپین پیامکی

پس از دیدن معیارهایی که به وضوح نشان دهنده پتانسیل پیام کوتاه متنی است ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توانید یک کمپین پیام کوتاه متنی را راه اندازی کنید. در اینجا چند توصیه برای شروع ارسال پیام کوتاه به صورت انبوه آورده شده است.

  1. کوپن تخفیف ارائه دهید

ارائه کوپن تخفیف متداول ترین روش استفاده از پیام کوتاه متنی است. این می تواند ترافیک را به سمت فروشگاه و کسب و کار شما سوق دهد و خریداران را فریب دهد تا یک تصمیم خرید در زمان واقعی بگیرند. تنها کاری که شما باید انجام دهید ارائه تخفیف در خرید است اما لازم نیست فقط به متن متکی باشید. می توانید از MMS (پیام چند رسانه ای) استفاده کنید که شامل تصویر است.

  1. با یک متن ساده ایمیل ها را بگیرید

مهم است که مشتریان را وارد اکوسیستم بازاریابی خود کنید که احتمالاً ترکیبی از بازاریابی نوشتاری و ایمیل مارکتینگ را شامل می شود. برای رشد لیست ایمیل خود و جفت کردن این دو از یک متن ساده استفاده کنید تا مشتریان بتوانند برای ایمیل های شما را بپذیرند.

  1. کمپین را اجرا کنید

متن مناسب برای برنده شدن در رقابت سریعترین راه برای رشد لیست شماست. مشترکان جدید را برای دریافت جایزه به پیام دادن تشویق کنید. یک جایزه بسیار عالی که مشتریان شما در برابر آن مقاومت نمی کنند موجبات انتخاب افراد را فراهم می کند و قبل از اینکه بدانید یک لیست بازاریابی پیامکی برای شروع ارتباط دارید.

  1. یک کد کوتاه اختصاصی در نظر بگیرید

کد کوتاه حاوی ۵ یا ۶ رقم است که افراد برای انتخاب برنامه بازاریابی پیامکی شما و همچنین شماره ای که از همه پیام های متنی شما استفاده می شود استفاده می کنند. امروزه اکثر شرکت ها به دلیل هزینه اضافی کد کوتاه مشترک دارند. با این اوصاف داشتن کد کوتاه پیام کوتاه خود مزایای بسیاری دارد. یکی از مهمترین موارد این است که می توانید انواع پیام ها را با شماره خود ارسال کنید. این به تشخیص و تصویر برند کمک می کند.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟

هدهد اس ام اس به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد