بازاریابی ورزشی چیست؟

پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۶
بازاریابی ورزشی

در زمانه ای که ورزش در سراسر جهان دچار تحولات اساسی شده است لیگ های ورزشی، تیم ها و بازاریاب ها هنگام توسعه استراتژی های بازاریابی ورزشی برای رسیدن به طرفداران باید نوآور باشند و از هزینه های آن میز آگاه باشند. با پاسخ بازاریابان به وقایع سال ۲۰۲۰ از جمله وقفه در لیگ های مهم ورزشی، فصول کوتاه و حتی به تعویق انداختن بازی های المپیک، استراتژی های بازاریابی ورزشی که طرفداران را درگیر خود می کند بسیار مهم است.

استراتژی های بازاریابی ورزشی برای سال ۲۰۲۱

یکی از مهمترین استراتژی های موثر برای این صنعت بازاریابی پیامکی است. در زمان اوج شیوع COVID-19 پیام های متنی ویروس کرونا توسط مارک ها، سازمان های غیر دولتی و حتی سازمان های دولتی برای برقراری ارتباط موثر و سوق دادن پیام های مناسب به افراد مورد استفاده قرار گرفت. حتی تیم های بزرگ ورزشی از استراتژی های بازاریابی ورزشی (با کمک پنل پیامکی) برای تشویق تعامل طرفداران و بهبود تجربه هواداران استفاده می کنند.

بازاریابی ورزشی چیست؟

ما نمونه هایی از چگونگی استفاده افراد در صنعت بازاریابی ورزشی در سال ۲۰۲۱ از بازاریابی متنی را به عنوان یک استراتژی برای ارتباط با طرفداران گردآوری کرده ایم. تهیه بهترین برنامه بازاریابی ورزشی برای شرایط فعلی شما ممکن است به زمان زیادی نیاز داشته باشد، به همین دلیل است که باید اکنون گزینه های بازاریابی خود را بررسی کنید.

اشتباهات بازاریابی ورزشی برای جلوگیری از آن در سال ۲۰۲۱

اگرچه روش های زیادی برای موفقیت در بازاریابی ورزشی با استفاده از پیام کوتاه در سال ۲۰۲۱ وجود دارد اما باز هم اشتباهاتی وجود دارد که باید از آن ها دوری کنید. در اینجا چند اشتباه رایج وجود دارد که هم اکنون بازاریاب های ورزشی مرتکب می شوند.

بیشتر بخوانید: اس ام اس ارزش افزوده چیست؟

اشتباه ۱: اطلاعات زیاد

در ابتدای بیماری همه گیر COVID-19 واضح بود که هر بازاریاب احساس نیاز می کند تا مردم را در جریان نحوه برخورد با ویروس کرونا قرار دهد. این منجر به شوخی بسیاری از شبکه های اجتماعی در مورد پاسخ فرمولی بازاریابان می شد که در شبکه های اجتماعی پیام مورد نظر خود را ارسال می کردند. درمورد اینکه چه اطلاعاتی ارسال می کنید و به چه کسانی ارسال می کنید باید اطلاعات کافی داشته باشید. هواداران احتمالاً می خواهند بدانند که شما با COVID-19 چگونه برخورد می کنید اما شاید تا زمانی که آماده فروش مجدد بلیط یا عرضه محصولات ورزشی جدید نشوید. صدور بیانیه به سبک الگو های سنتی به دلیل اینکه دیگران این کار را می کنند لزوما بهترین روش برای رسیدن به هدف خود در بازاریابی ورزشی برای سال ۲۰۲۱ نیست.

اشتباه ۲: اصیل نبودن

در طی اعتراضات و تنش های نژادی در ژوئن ۲۰۲۰ در ایالات متحده آمریکا، بسیاری از برند ها و تیم های ورزشی بیانیه هایی منتشر کردند که در مورد چگونگی ارزش زندگی سیاه و جنبش اعتراضی صحبت می کردند. با این حال هواداران سریعاً به این نکته اشاره کردند که همین سازمان ها پیشرفت چندانی در کار مشاغل سیاهپوستان انجام ندادند یا حتی نمی توانستند کمک مالی به سازمان ها کنند حتی اگر آن ها گفتند که این کار را انجام می دهند. این یک اشتباه بزرگ در سال ۲۰۲۱ است زیرا اعتماد به پیام و شرکت شما را از بین می برد. به مخاطبان خود نگویید که شما قصد انجام کاری را دارید و سپس قادر به انجام آن نیستید. سازگار بودن مهم است و اگر به عنوان یک شرکت آماده انجام اقدامی نیستید از ارائه بیانیه خودداری کنید یا اظهاراتی را بیان کنید که با ارزش های فعلی یا وضعیت شما مطابقت داشته باشد.

اشتباه ۳: استفاده از الگوهای سنتی

بسیاری از علاقه مندان به ورزش در سال ۲۰۲۱ از نظر دیجیتال تبحر دارند و مقایسه اظهارات در اینترنت برای طرفداران بسیار آسان است. اگر از الگویی مشابه با شرکت های دیگر برای مارک کردن پیام خود استفاده می کنید برای طرفداران شما کاملاً واضح است. حتی اگر بازاریابان ورزشی انگیزه ای برای بازی ایمن آن داشته باشند یافتن راهی برای اصالت یا جذابیت می تواند به شما کمک کند طرفداران قوی تری ایجاد کنید که واقعاً با نام تجاری شما ارتباط برقرار کنند.

اشتباه ۴: ساختن همه چیز در مورد خودتان

تأکید فراوان استراتژی های بازاریابی ورزشی در سال ۲۰۲۱ بدست آوردن روش هایی برای ایجاد ارزش برای طرفداران و مشتریان شما است. آنچه شما باید انجام دهید ایجاد روشی برای ارزش واقعی آوردن به زندگی طرفداران خود است. به عنوان مثال اگر می دانید که در منطقه شما به دلیل COVID-19 مدارس تعطیل است و والدین مجبور هستند به فرزندان خود در خانه آموزش دهند، وادار کردن بازیکنان برای انجام تمرینات بزرگنمایی، خواندن کتاب های داستان یا آموزش یک درس می تواند راهی عالی برای ادامه کار باشد.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟

هدهد اس ام اس به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد