پیام رسانی RCS چیست و چگونه کار می کند؟

پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
پیام رسانی RCS

پیام رسانی RCS پروتکل پیام رسانی جدیدی است که برای جایگزینی پیامک طراحی شده است. اگرچه تلفن های همراه از اوایل سال ۲۰۰۰ به شدت تغییر کرده اند اما پروتکل های پیام رسانی که مردم از طریق آن ها ارتباط برقرار می کنند هنوز چندان تغییر نکرده اند.

این سیستم قصد دارد با آوردن ویژگی هایی مانند رسید خواندن، ویژگی های پیام رسانی گروهی و قابلیت های چندرسانه ای به پیام رسانی های روزمره، همه اینها را تغییر دهد. این پروتکل پیام رسانی برای عصر گوشی های هوشمند است و ویژگی هایی را که احتمالاً از برنامه هایی مانند Facebook Messenger یا WhatsApp با   آشنا هستید را در بر می گیرد می گیرد و آن ها را به استانداردهای روزمره تبدیل می کند.

پیام رسانی RCS چیست؟

RCS مخفف “Rich Communications Services” است و کارشناسان پیش بینی می کنند در آینده نزدیک جایگزین پیامک شود. این شامل بسیاری از ویژگی های برنامه های پیام رسان معروف مانند iMessage یا WeChat است که هنوز در یک شبکه مخابراتی کار می کنید.

تاریخچه اجرای پیام رسانی RCS

اگرچه این سیستم در سال ۲۰۰۷ تشکیل شد اما تا سال ۲۰۲۱ طول کشید تا بسیاری از اپراتورهای تلفن همراه در سراسر جهان موافقت کنند که از RCS استفاده کنند. T-Mobile اولین شرکت مخابراتی بود که پیام رسانی RCS را در ایالات متحده آمریکا راه اندازی کرد که آن ها در سال ۲۰۱۵ انجام دادند حتی اگر فقط بین تلفن های خاص T-Mobile کارایی داشته باشد.

در سال ۲۰۱۶ انجمن GSM که نهاد تجاری نمایندگی اپراتورهای تلفن همراه است برای کمک به عرضه RCS با آنچه مشخصات جهانی می نامند موافقت کرد.

چه کسی از پیام رسانی RCS پشتیبانی می کند؟

در ابتدا قرار بود پیام رسانی RCS در آمریکا با مشارکت گوگل توسط شرکت مخابراتی پشتیبانی شود اما این روش تغییر کرده است. ما در زیر به نحوه تغییر آن خواهیم پرداخت اما ابتدا باید بدانید که بیش از ۶۰ سازمان در حال حاضر از پیام رسانی RCS در سراسر جهان پشتیبانی می کنند و این تعداد در حال افزایش است. این یک عکس فوری از همه کسانی است که تاکنون در آن ثبت نام کرده اند.

طرح پیام رسانی Cross-Carrier

برای ارائه پیام رسانی RCS در آمریکا چهار شبکه مخابراتی بزرگ (Verizon ، AT&T ، T-Mobile و Sprint ) سرمایه گذاری مشترکی را با عنوان Cross Carrier Messaging Initiation (CCMI) تشکیل دادند که در یک خبر مطبوعاتی مشترک در اکتبر ۲۰۱۹ اعلام شد.

بیشتر بخوانید:اشتباهات رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی در همه کسب و کارها

اهداف CCMI عبارتند از:

  • ایجاد فرصت های بیشتر برای پیام های معنادار تجارت با مشتری. (این خبر خوبی برای بازاریابان و کسانی است که از پنل پیامکی و ارسال پیامک انبوه به عنوان یک روش بازاریابی و ارتباطات استفاده می کنند)
  • ارسال عکس و فیلم با کیفیت بالا به صورت خصوصی از طریق گپ فردی یا گروهی را آسان تر کنید.
  • به مشتریان امکان تعامل با مارک های مورد علاقه خود یا انجام اقدامات مربوط به مارک های مورد علاقه خود را مستقیماً از طریق برنامه پیام رسانی آن ها بدهید. این اقدامات می تواند از جمله سفارش غذا یا سهم سواری گرفته تا پرداخت قبوض، رزرو میز یا تأیید قرار ملاقات باشد.

نحوه فعال سازی

اگر دارای موبایلی با سیستم عامل Android با قابلیت پیام رسانی RCS هستید می توانید با دنبال کردن دستورالعمل های روی صفحه از Messages Android آن را فعال کنید. آ نها باید به عنوان “ویژگی های چت” برچسب گذاری شوند زیرا RCS Chat مترادف پیام رسانی RCS است. اگر افرادی که با آن ها چت می کنید چت RCS ندارند پیام های شما به طور خودکار به قسمت sms تبدیل می شوند.

در تلفن های iPhone که دراری سیستم عامل ios هستند هنوز پیام رسانی RCS فعال نیست بنابراین وقتی کاربران آیفون و کاربران اندروید به یکدیگر پیام کوتاه می کنند پیام ها به صورت sms پیش فرض می شوند.

پیام رسانی RCS چگونه می تواند به بازاریابان کمک کند؟

پیام رسانی RCS می تواند ابزاری قدرتمند را برای مشاغلی که به دنبال تعامل با مخاطبان خود هستند فراهم کند. این توانایی گسترش مرزهای خلاقیت در فعالیت های بازاریابی شما را دارد و می تواند به شما کمک کند تا تلاش های شما برای برقراری ارتباط با مشتری های شما راحت تر و معنی دارتر شود.

در اینجا چند روش وجود دارد که انتظار می رود این سیستم باعث بهبود رابطه بین مارک ها و مشتریان آن ها شود.

  • تأیید آسان است

هیچ چیز سریعتر از مواجهه با نامه های ناخواسته اعتماد بین کسب و کار و مخاطبان شما را از بین نمی برد. با پیام رسانی RCS مشتریان شما می توانند از طریق تأیید فرستنده فوراً تأیید کنند که شما قانونی هستید.

ارسال به روز رسانی در زمان واقعی

این نوع پیام رسانی به شرکت ها امکان می دهد تا به روزرسانی وضعیت کاربران را در مورد سفارشان، انتخاب صندلی ها و قرارهای آینده ارسال کنند. به علاوه شما می توانید همه این کارها را با استفاده از چندرسانه ای برای بهبود پیام خود انجام دهید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟

هدهد اس ام اس به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد