پیام رسانی موبایل چیست؟ + دلایل استفاده از آن

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
پیام رسانی موبایل چیست؟ + دلایل استفاده از آن

پیام رسانی موبایل چیست؟ چرا باید از این نوع پیامرسانی و روش ارتباطی استفاده کنیم؟ در این مقاله با ما باشید تا به بررسی بهترین موارد و دلایل برای استفاده از این شیوه پیام رسانی که در کشور ما و در جهان نیز رایج است بپردازیم و شما را با آن بیشتر آشنا سازیم.

پیام رسانی موبایل چیست؟

پیام رسانی موبایلی یکی از آن دسته قابلیت‌ها و سرویس‌هایی است که می‌توانید به کمک آن برای ایجاد یک ارتباط مستمر و پایدار با کمترین هزینه ممکن اقدام کنید. به طور کلی سرویس پیام رسانی از این طریق شامل مواردی از جمله زیر است:

  • پپام رسانی پیامکی: به عنوان مهم‌ترین مورد در پیام رسانی با موبایل است که در آن می‌توانید از طریق ارسال پیامک پیام خود را منتقل کنید. این نوع شیوه برقراری ارتباط و به طور کلی انتقال پیام با موبایل از حدود ۲ دهه گذشته در ایران شروع شده است.
  • پیام رسانی چند رسانه‌ای یا MMS: این سرویس معمولا در ایران رایج نیست و از طریق آن می‌توانید برای ارسال فایل‌های چندرسانه‌ای از طریق پیامک برای دوست خود اقدام کنید که در این صورت بایستی دو طرف بسته‌های مربوط به آن را تهیه کنند.
  • اعلان‌های موبایلی: مورد دیگری از انواع پیام رسانی هایی که می توانید با موبایل آن را انجام دهید را می‌توان به اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌ها مرتبط دانست که امروزه از طریق اپلیکیشن‌هایی که بر روی گوشی هوشمند کاربر نصب شده است، قابل اجرا می‌باشد.

یکی از موضوعات مهم در این قسمت آن است که بدانید پیام رسانی موبایل یکی از بهترین‌ راهکارها برای درگیر نمودن مشتریان شما با کسب‌و‌کارتان است. با افزایش این درگیری می توان انتظار بهبود نرخ تعامل کسب و کار با مشتریان را داشت که این مورد می تواند در نهایت باعث افزایش سطح فروش و خدمات شما شود. در ادامه با ما باشید تا به بررسی دلایل استفاده از این نوع شیوه بازاریابی و ارتباط صحبت کنیم.

پیام رسانی موبایل

پیام رسانی با موبایل

چرا باید این نوع روش ارتباطی مناسب تر است؟

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا اکثر شرکت‌هایی که در سطح بالایی گسترش می‌یابند، از همان ابتدا دارای قابلیت پیام رسانی موبایل هستند و این قسمت را به طرق مختلف مانند ساخت اپلیکیشن ارسال پیامک تبلغاتی با  موبایل گسترش داده‌اند؟ اگر متوجه نیستید پس دلایل زیر را مطالعه نمایید:

  • راحتی استفاده: شاید مزیت اصلی که بتوان از طریق آن کاربران را ساده و کم حوصله را نسبت به این نوع پیام رسانی ارجاع داد، همین مورد باشد که استفاده از برنامه پیام رسانی با کمک موبایل و نحوه کار با آن ساده است و شما می‌توانید آن را به صورت مداوم، به سرعت و بدون هیچ مشکلی دریافت، مشاهده و پاسخ دهید. از سوی دیگر حدود ۹۸ درصد از دستگاه‌های موبایل امروزی قابلیت دریافت این نوع پیامک‌ها را دارند. اگر به این آمارها اعتقاد ندارید، گوشی خود را باز کنید و آخرین باری که یک پیامک را نخوانده‌اید را مشاهده کنید.
  •  قابلیت اشتراک گذاری: شما می‌توانید از طریق پیام رسانی با موبایل به راحتی پیام‌ها را برای خود، همسر و یا فرزندان و افراد دیگر فوروارد کنید. این کار تنها با چند کلیک ساده و انتخاب گزینه فوروارد قابل انجام است.
  • ارسال اطلاعات در زمان موردنظر: یکی دیگر از موارد مهم در پیام رسانی موبایل چیست؟ این مورد برای غالب ما گاهی اوقات آنچنان مهم است که مدام به خاطر آن، گوشی خود را چک می‌کنیم. در واقع استفاده از این شیوه انتقال پیام این قابلیت را دارد که علاوه بر ارسال پیام در همان لحظه، امکان گزارش رسیدن پیام را هم به گوشی فرد بدهد و این می‌تواند هم موجب اطمینان خاطر شما شده و هم باعث بشود تا از رسیدن پیام بدون هیچ عذری مطمئن شوید.
  • صرفه جویی مالی: فرض را بر این بگیرید که شما مسئولیت یک گروه، انجمن یا شرکتی را دارید که در حدود بیش از ۵۰ نفر جمعیت دارد. واضح است که اگر بخواهید به صورت مدام اقدام به پیام‌های تبلیغاتی، مناسبتی و یا اطلاع رسانی نمایید، بودجه شما به راحتی ته خواهد کشید. برای این مورد ما به شما پیام رسانی به کمک سرویس های پیامکی را پیشنهاد می‌کنیم اما نه از طریق پیامک از سیم کارت. بلکه از طریق استفاده از پنل های پیامکی انبوه از جمله پنل پیامکی انبوه هدهد که می‌توانید سرویس‌های آن را از اینجا مشاهده کنید.
  • ارتباط سریع: همچنین شما می‌توانید از طریق پیام رسانی با موبایل، در سریع‌ترین حالت ممکن (پس از تماس تلفنی) یک مکالمه را شروع کنید. جالب است بدانید امروزه افراد در طول روز چندین بار موبایل خود را چک می‌کنند و این می‌تواند شانس داشتن یک ارتباط پایدار را بسیار بیشتر کند.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟

هدهد اس ام اس به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد