نحوه ارتباط با مشتریان از بازاریابی پیامکی

پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۷
نحوه ارتباط با مشتریان از بازاریابی پیامکی

نحوه ارتباط با مشتریان با بازاریابی پیامکی باید چگونه باشد؟ در این مقاله می‌خواهیم راجع به نحوه ارتباطی که شما به عنوان یک کسب‌و‌کار باید با مشتریان خود داشته باشید را مورد ارزیابی قرار دهیم که می‌تواند شامل نکات مختلفی باشد.

نحوه ارتباط با مشتریان از بازاریابی

اگر شما یک کسب‌و‌کار هستید، لازم است در بخش ارتباط با مشتریان خود یکسری قوانین و قواعد را عملی سازید که می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید در چهارچوب آن یک رابطه استاندارد برون شرکتی داشته باشید.

فرقی نمی‌کند چه شرکتی باشید و یا از چه طریقی با آنها ارتباط برقرار می‌کنید، این راه می‌تواند از طریق پیام‌رسان‌ها و کانال‌ها، از طریق پیامک، ارتباط تلفنی، مشاوره و غیره باشد. در این خصوص می‌خواهیم یکسری نکات آموزنده و مهم را برای شما برای نحوه ارتباط با مشتریان با بازاریابی بیان کنیم که می‌توانید از آن کمک بگیرید.

یقینا برقراری یک ارتباط مناسب با مشتریان می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید بهتر تعامل کنید. این خود باعث خواهد شد تا:

  • مشتریان و کاربران بیرونی که از شرکت شما اطلاعی ندارند، دید مثبتی به شما داشته باشند.
  • همچنین این تعامل به خودی خود می‌تواند یک ارتباط دوام‌دار و مستمر را با مشتری ایجاد کند.
  • مورد مهم دیگر از اثرات خوب نحوه ارتباط با مشتریان با بازاریابی پیامکی، بحث جلب اعتماد است که می‌تواند سبب آن شود تا بتوانید افراد بیشتری را به خود جذب نمایید.

حال نحوه ارتباط با مشتریان با بازاریابی پیامکی باید چگونه باشد؟ در ادامه با ما باشید تا به بررسی این مسئله به صورت جزئی‌تر بپردازیم.

نحوه ارتباط با مشتریان از بازاریابی پیامکی

نحوه ارتباط با مشتریان از بازاریابی پیامکی

نکات مهم در ارتباط پیامکی با کاربران

نکاتی برای برقرار ارتباط با مشتریان از طریق بازاریابی پیامکی وجود دارد که بهتر است همیشه آنها را مدنظر داشته باشید. از جمله این نکات می‌توان گفت:

  • کلیدواژه‌های کوتاه و مناسب: یکی از عناصر مهمی که باید حتما در هر نوع ارتباطی با مشتریان آن را رعایت کنید، استفده از کلید واژه‌های مناسب، کوتاه و مطابق با نظر مشتریان و در راستای پیام آنها و یا علاقمندی و یا پرسش آنها است. فرقی نمی‌کند کاربر شما، یکی از مشترکینی باشد که می‌خواهد مسئله‌ای را حل کند و یا کسی باشد که هدف تبلیغاتی شما است. بسته به هدف پیامکی شما، با این حال باید پیامک را به گونه‌ای ارسال نمایید که کاربر بتواند سریع به مقصود خود برسد.
  • کلید واژه مناسب: اگر شما می‌خواهید یک کمپین تبلیغاتی بروید، بایستی برای هر کمپین خود یک کلمه کلیدی خاص را درنظر بگیرید که حول آن کاربر را دعوت به سایت یا صفحه فروشگاه خود نموده و محصول و یا خدماتی که دارید را به او ارائه نمایید. این کلمه کلیدی ناخودآگاه می‌تواند کاربر را در اثر نیاز و یا علاقمند بودن به آن موضوع به سمت لینک صفحه شما بکشاند.
  • کدهای کوتاه: ممکن است در یک کمپین از مشتریان و یا کاربران جدید بخواهید تا با ارسال یک کلمه یا کد کوتاه، تمایل خود را به دریافت اشتراک، دریافت یک هدیه و یا غیره اعلام کنند. در این صورت بهتر است این نوع کلمه کوتاه، بامعنی و یا اختصاری باشد.
  • علت آن هم راحتی کاربر در حفظ و یا نگارش آن است که سبب می‌شود احتمال شانس استفاده و شرکت افراد در کمپین شما کمی بیشتر گردد.
  • کوتاه بودن پیام: یکی دیگر از مواردی که می‌توان برای نحوه ارتباط با مشتریان با بازاریابی پیامکی درنظر گرفت، کوتاه و خلاصه بودن پیام است که معمولا بهتر است پیام‌های شما به خصوص مواردی که تبلیغاتی هستند، در ۱۶۰ کاراکتر نگارش شوند تا مشتری تمایل به خواندن آن را داشته باشد. در واقع این مربوط به هنر شما و یا متخصص دیجیتال مارکتینگ است که یک متن کوتاه و در عین حال جذاب و خلاصه بنویسد که بتواند مشتری را از گوشی خود به سمت سایت شما هدایت کند. همانطور که می‌دانید امروزه پیامک‌های تبلیغاتی نامربوط افزایش یافته است.
  • افزایش شانس پیامک: برای افزایش شانس دریافت بازخورد پیامکی می‌توان به چند مسئله توجه کرد که معمولا می‌تواند موفقیت شما را به شدت بالا ببرد. از جمله اعمال یک کد تخفیف ویژه برای مشتریان، ارسال پیامک به یک دسته خاص، ارسال پیامک در یک زمان معین و تایمی که کاربر وقت آزاد دارد، شخصی سازی پیامک با توجه به جامعه هدف و جنسیت افراد شما، اعمال یک کال تو اکشن، کوتاه بودن، ذکر نام فرد در ابتدا، توضیح کوتاه اما روشن از پیامک و غیره. اینها همه عواملی هستند که بازخورد خوبی را برای  ارسال پیامک تبلیغاتی شما ایجاد می‌کنند.

 

و در اخر لازم است بدانید:شما برای باخبر شدن از نوع تعرفه و خدمات ارسال پیامک تبلغاتی و پنل پیامکی می توانید به سایت هدهد اس ام اس مراجعه نمایید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟

هدهد اس ام اس به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد