زیان مالی در بازاریابی پیامکی چه دلایلی دارد؟

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۱
بازاریابی پیامکی

دلایل زیان مالی در بازاریابی پیامکی چیست؟ چه فاکتورهایی می‌تواند منجر به بی نتیجه شدن پیامک‌های شما خواهد شد؟ در این مقاله به صورت اجمالی به این موضوع می‌پردازیم.

بازاریابی پیامکی

سرویس‌های بازاریابی مختلفی در جهان وجود دارند که اگر به درستی انتخاب نشوند و یا به درستی به کار گرفته نشوند، چیزی جز دوری مشترکان از برند و اتلاف پول، نتیجه دیگری در بر ندارند. از این رو است که می‌خواهیم در این مقاله راجع به دلایل زیان مالی در بازاریابی پیامکی با شما صحبت کنیم و به صورت کامل مواردی را که می‌تواند بازاریابی پیامکی شما را به نتیجه دلخواهتان نرساند، مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

بازاریابی پیامکی یکی از این دسته سرویس‌های تبلیغاتی است که در عین موثر بودن اما با نکات و ترفندها و یا به اصطلاح استانداردهای خود همراه است که بایستی حتما قبل از برگزاری یک کمپین راجع به آن تحقیق شود. شما می‌توانید کمپین‌های پیامکی را برای افزایش فروش محصولات کل یک سایت یا یک محصول خاص در خدمت بگیرید اما صرفا فرستادن یک کد تخفیف نمی‌تواند بر افزایش شانس ورود کاربر به سایت شما موثر باشد. به همین خاطر باید نکات بازاریابی پیامکی لازم را بدانید.

برخی از مقالات پنل پیامکی انبوه هدهد برای این مورد وجود دارند که می‌توانید مشاهده کنید:

۵ نکته در ارسال پیامک موفق

برخی نکات بازاریابی پیامکی موفق

۵ راهکار برای بهبود تجربه خرید با پنل پیامکی

شما می‌توانید بقیه نکات را نیز از بخش مقالات سایت پنل پیامکی هدهد مشاهده بفرمایید.

علل ضرر مالی در بازاریابی پیامکی

دلایل عدم بهره وری مناسب بازاریابی پیامکی

دلایل زیان مالی در بازاریابی پیامکی

حال بایستی به سراغ دلایل زیان مالی در بازاریابی پیامکی برویم. افرادی که بدون داشتن دانش تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ، وارد این بستر می‌شوند، معمولا هزینه تبلیغات را با بازدهی بسیار کمی که دارد، تلف می‌کنند. پس در این خصوص بهتر است حتما یک متخصص دیجیتال مارکتینگ، وب‌سایت و خدمات شما را بررسی کند، این بررسی می‌تواند در پارامترهای مختلف مانند تجربه کاربری فرد، انتخاب یک تایم مناسب برای اجرای تبلیغات و کمپین‌های متناظر، استفاده از بهترین ابزارها و شیوه‌های بازاریابی متناسب با جامعه هدف و سایت شما، اجرا گردد.

اما دلایلی وجود دارند که منجر به زمین خوردن پنل پیامکی می‌شوند و آنها عبارتند از:

زمان نامناسب

از نظر شما، آیا ارسال پیامک در ساعت ۳ نصف شب موثرتر خواهد بود و یا در ساعت ۱۰ و نیم صبح؟ به طور قطع ساعت ۱۰ و نیم صبح می‌تواند زمان بهینه‌تری نسبت به ساعت ۳ نصف شب باشد. البته پاسخ به این پرسش کاملا بستگی به طیف مخاطبی دارد که شما با آنها سروکار دارید. اگر مخاطبان شما عموم مردم هستند، می‌توانید در ساعت‌های ۲ – ۳ بعدازظهر هم پیامک تبلیغاتی خود را ارسال کنید. اما اگر جامعه مخاطب شما، به اصطلاح شب کار هستند، ساعت ۳ نصف شب می‌تواند یک تایم مناسب نیز باشد.

آزاردهندگی

استفاده از عوامل آزاردهنده در بازاریابی پیامکی می‌تواند منجر به دور شدن مخاطب از شما بشود. شما می‌توانید با کارهایی مانند ارسال مداوم پیامک تبلیغاتی، ارسال یک پیامک خاص (کپی پیست کردن)، عدم شخصی سازی و یا ارسال پیامک در زمان نامناسب در هنگام خواب یا غیره، موجبات آزار را برای آنها فراهم کنید که این خود منجر به کمرنگ شدن وفاداری مخاطب شما نیز می‌شود.

ارسال پیشنهادات بی نتیجه

فرض کنید محصولی دارید که هزینه به نسبت بسیار بالایی دارد که غالب مردم جامعه نمی‌توانند آن را تهیه کنند. شما جامعه مخاطب خود را تمام مردم انتخاب کرده و تنها با (به طور مثال) ۱۰ درصد تخفیف آن را به فروش می‌رسانید. واضح است که ارسال پیشنهادات بی نتیجه از جمله دلایل زیان مالی در بازاریابی پیامکی شما خواند بود؛ چراکه هیچ استقبالی از آن نمی‌شود. رفع این مشکل با انتخاب صحیح جامعه هدف، ارسال پیامک تنها به کاربرانی که ارزش محصول و یا شما را می‌دانند و نیز رعایت سایر نکات است.

عدم ارائه یک روند خروج از تبلیغات

حتما بایستی به عنوان متولی یک پیامک تبلیغاتی، در انتهای پیامک یا از طریق یک روش دیگر، کاربر را به نحوه “لغو کردن” پیامک‌های تبلیغاتی از سوی برند شما راهنمایی کنید. این مورد علاوه بر اینکه احترام شما به مخاطب را نمایش می‌دهد، یک اقدام ضروری به خصوص در کشورهای خارجی است.

عدم درنظر گرفتن تجزیه و تحلیل ها

در نهایت، مورد دیگر عدم توجه به تحلیل‌هایی است که بر روی بازاریابی پیامکی شما انجام می‌شود و می‌تواند از دلایل زیان مالی در بازاریابی پیامکی بسیار مهم باشد. به عنوان مثال از گوگل آنالیتیکس می‌توانید برای بررسی رفتار کاربر در هنگام ورود به صفحه مدنظر شما بپردازید و مشاهده کنید که او چه واکنشی دارد، ممکن است سرعت بارگذاری سایتی که دارید کمتر باشد، بانس ریت کاربران بیش از ۳۰ درصد شود، عدم طراحی مناسب سایت و عدم سازگاری با نسخه موبایل یا تبلت در صفحه موردنظرتان، اینها عوامل مشکل ساز هستند.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟

هدهد اس ام اس به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد