اشتباهات رایج در ارائه خدمات مشتری

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۱۷
خدمات مشتری

تحقیقات نشان می دهد که حدود ۸۲٪ از مصرف کنندگان پس از یک تعامل بد با  برند تجاری آن را رها می کنند. امروزه خدمات مشتری شما برای حفظ تجارت باید از ابتدا تا انتها درجه یک باشد. خدمات ارسال پیامک تبلیغاتی، نظرسنجی ها و سوابق عالی می تواند به شما کمک کند از اشتباهات رایجی که باعث عقب گرد شما می شود جلوگیری کنید.

اشتباهات رایج خدمات مشتری

بعضی اوقات ممکن است کسب و کار شما ناآگاهانه احساس بدی به مشتری بدهد. برای جلوگیری از بازگشت مشتریان از این اشتباهات خودداری کنید.

  1. شما در حال تماس اشتباه با مشتریان هستید

آیا با مشتریان خود تماس می گیرید و پست صوتی می گذارید؟ از طریق ایمیل برای آنها ارسال شود؟ گرچه به نظر می رسد این روش عملیاتی استاندارد باشد اما ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که مشتری ها ترجیح می دهند که با آنها تماس نگیرید یا برای آنها ایمیل ارسال نکنید.

در عوض به جای اینکه بخواهید مشتری های خود را با روش های دلخواه خود سازگار کنید باید سعی کنید با آن ها به صورت حضوری ملاقات کنید. همچنین راه اندازی سرویس های پیامکی خودکار مشاغل ساده است و برای این کار می توانید از پنل پیامکی هدهد استفاده کنید.

  1. شما سوابق قوی ثبت نمی کنید

چیزی که مشتریان تحمل نمی کنند این است که هر بار از فردی به فرد دیگر فرستاده می شوند و پاسخ های مختلف دریافت می کنند. یک راه آسان برای جلوگیری از این کار یادداشت های قوی است اما گاهی اوقات نمایندگان خدمات مشتری این کار را نمی کنند. ممکن است در اواسط نوشتن یادداشت حواسشان پرت شود. شاید آن ها در وهله اول نویسندگان قوی نباشند یا شاید آن ها به راحتی فکر نکنند که تمام اطلاعات موجود در تماس مهم بوده است. به هر دلیلی مواردی وجود دارد که جزئیات تجربه مشتری در بین شکاف ها قرار می گیرد. این نه تنها مشتری را در لحظه آزار می دهد بلکه وقتی در مورد آموزش نمایندگی خدمات مشتری خود در آینده می توانید فرصتی را از دست دهید.

در عوض به جای اینکه به نمایندگان خدمات مشتری خود برای نوشتن یادداشت های دقیق اعتماد کنید به آن ها آموزش دهید تا ضبط مکالمه پیام متنی خود را مستقیماً در پرونده مشتری جای دهند. هنگام مقایسه خدمات پیام متنی کسب و کار مطمئن شوید که یکی را انتخاب می کنید که این گزینه را ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: ارسال پیامک انبوه برای هماهنگی رویداد های ویژه

  1. هنگام درخواست بازخورد پاسخ های نظرسنجی کمی دریافت می کنید

دریافت بازخورد از مشتریان ضروری است اما چالش برانگیز نیز می باشد. اغلب اوقات شما فقط شکایت های مشتری را در هنگام افزایش می شنوید اما اطلاع از آزار دهنده های کوچکی که مشتریان شما در مورد آن ها صحبت نمی کنند دشوار است. بسیاری از اوقات مشتریان با کیف پول خود رأی می دهند و به راحتی به شما بازخورد نمی دهند. برای جلوگیری از این امر مشاغل معمولاً سعی در نظرسنجی از مشتریان دارند. اما آیا تا به حال سعی کرده اید پاسخ های یک نظرسنجی را بدست آورید؟ این می تواند فوق العاده چالش برانگیز باشد. بسیاری از افراد نمی خواهند از روز خود وقت بگیرند و روی پیوندی که برای آن ها ایمیل کرده اید کلیک کنند. این کار بسیار طول می کشد و همیشه این ترس وجود دارد که هرگونه لینک ایمیل از طریق پست هرزنامه باشد.

در عوض یافتن راهی برای دریافت بازخورد واقعی از مشتریان مهم است. بسیاری از مشاغل با نظرسنجی های متنی موفقیت کسب می کنند و ارسال نظرسنجی کوتاه از طریق متن به ویژه هنگامی که همراه با یک جایزه یا تخفیف احتمالی باشد می تواند مشتریان را به مکالمه بیندازد.

نتیجه گیری: از خدمات پیامکی با خلاقیت بالا استفاده کنید

برنامه های جدید فناوری مانند خدمات پنل پیامکی و ارسال پیامک انبوه امکان برقراری ارتباطات شخصی و ارزشمند بیشتری را بین مشتریان و مارک ها فراهم می کند. با انتخاب یک رویکرد متفکرانه و خلاقانه در مورد اینکه چگونه می توانید از این فناوری برای فعالیت های خدمات مشتری خود استفاده کنید می توانید مشتریان را با یک استراتژی خدماتی که زمینه را هدایت می کند شگفت زده و خوشحال کنید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟

هدهد اس ام اس به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد