بازاریابی تجارت الکترونیکی | روندها و استراتژی ها

شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹
بازاریابی تجارت الکترونیکی

سعی در فروش آنلاین کالا یا خدمات دارید؟ بازاریابی تجارت الکترونیکی با بازاریابی در فروشگاه های فیزیکی متفاوت است زیرا نمی توانید به ترافیک پیاده اعتماد کنید. مردم فقط در فروشگاه آنلاین شما تصادف نمی کنند و آن ها این کار را به دلیل تلاش مشترک شما انجام می دهند. این امر مستلزم بهره گیری از تمام ابزارهای دیجیتالی در دسترس شما برای ایجاد ارتباط با مصرف کنندگان و ترغیب آن ها به خرید با گذشت زمان است.

با بالغ شدن این تجارت الکترونیکی در سال ۲۰۲۱ ، بازاریابی تجارت الکترونیکی در چندین کانال پیچیده تر و متنوع تر خواهد شد. به عنوان یک بازاریاب مهم است که درک درستی از هر کانال داشته باشید و یک برنامه بازاریابی تهیه کنید که از هر یک بهره مند شود.

همینطور میتوانید از دیگر خدمات ماکه شامل ارسال پیامک تبلیغاتی میباشد نیز استفاده کنید.

بازاریابی تجارت الکترونیکی چیست؟

بازاریابی تجارت الکترونیکی به هنر و دانش ایجاد آگاهی از مشاغلی گفته می شود که قبل از آنکه مشتریان را به تصمیم گیری در مورد خرید سوق دهد محصول یا خدماتی را به صورت آنلاین می فروشد. بازاریابان تجارت الکترونیکی در سال ۲۰۲۰ از کانال های مختلفی مانند بازاریابی پیامکی، رسانه های اجتماعی، ایمیل و بازاریابی محتوا برای ایجاد یک اکوسیستم برای تجارت خود استفاده می کنند که مصرف کنندگان را به سمت یک کانال خرید آنلاین سوق می دهد.

استراتژی های بازاریابی تجارت الکترونیکی

از آنجا که فرهنگ آنلاین همیشه در حال تغییر است بازاریابان تجارت الکترونیکی برای موفقیت در یک محیط دیجیتالی باید روندهای جدید را پیش بینی کنند. دانستن آنچه در آینده برای بازاریابان تجارت الکترونیک در آینده ارائه می شود برای ترسیم یک برنامه بازاریابی دیجیتال تجارت الکترونیکی که به موفقیت انجام می شود بسیار مهم است.

در اینجا برخی از استراتژی های برتر بازاریابی تجارت الکترونیکی که می توانید در سال ۲۰۱۲ انتظار داشته باشید را مشاهده می کنید.

شخصی سازی: مصرف کنندگان برای محتوایی آماده هستند که مستقیماً با آن ها صحبت می کند و به آنها کمک می کند تا با چالش های مداوم در حال تغییر به دلیل همه گیری COVID-19 مواجه شوند. با وجود هرج و مرج تغییر کار و مدرسه آن ها برای تأمین ارزش خاص شرایط خود به مارک هایی نیاز دارند.

امنیت: نظرسنجی ها نشان می دهد که حدود ۹۴% از مشتریان در صورت تردید در اقدامات امنیتی خود بعید است با یک شرکت تجارت کنند. به خاطر داشته باشید که در نتیجه تغییر مقررات حریم خصوصی در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ آگاهی عمومی بیشتری نسبت به کوکی های اینترنت وجود دارد. در حالی که مردم همچنان از ردیابی شخص ثالث انصراف می دهند باید گزینه های دیگری برای ردیابی مبتنی بر کوکی دنبال شوند.

بیشتر بخوانید:همه چیز در مورد کوکی های اینترنت و حریم خصوصی

اتوماسیون بازاریابی: با کاهش بودجه های بازاریابی به ویژه برای مشاغل کوچک و رستوران هایی که به سختی تحت تأثیر بیماری همه گیر COVID-19 قرار گرفته اند ، بازاریابان بیشتر به دنبال راه هایی برای خودکار کردن تمام یا بخشی از روند خود برای به حداکثر رساندن منابع هستند. برای موفقیت در این نوع بازاریابی دیجیتال شما باید در انواع کانال های بازاریابی حضور داشته باشید. تولید محتوا در مقیاس به سطحی از اتوماسیون نیاز دارد و هرچه مهارت پیشرفته تری در بازاریابی خود در سال ۲۰۲۱ داشته باشید استراتژی بازاریابی تجارت الکترونیکی شما نیز قوی تر خواهد بود.

استراتژی های مشترک بازاریابی تجارت الکترونیکی

برنامه های موفق بازاریابی تجارت الکترونیکی به یک استراتژی متکی نیستند. در عوض آنها از چندین ابزار بازاریابی برای ادامه مکالمه با مشتریان استفاده می کنند که آن ها را به سمت تصمیم خرید راهنمایی می کند. به عنوان یک بازاریاب می خواهید مطمئن شوید که از هر یک از ابزارهای برنامه خود استفاده می کنید. اگرچه ممکن است دریابید که بیشتر به یک کانال بیش از کانال های دیگر اعتماد می کنید اما هوشمندانه است که هر کانال را در استراتژی بازاریابی خود بگنجانید و هیچ کدام را که می تواند مهم باشد با بلوغ استراتژی خود حذف نکنید.

بازاریابی متنی تجارت الکترونیکی

در حالی که مدت طولانی است که بازاریابی پیامکی وجود دارد اخیراً به عنوان ابزاری در برنامه های این نوع بازاریابی شاهد تجدید حیات است. یکی از دلایل این امر این است که مردم در واقع پیامک های خود را می خوانند. در واقع آمار نشان می دهد ۹۸٪ پیام های متنی خوانده می شوند و همچنین معمولاً در عرض چند دقیقه از دریافت آنها خوانده می شود.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟

هدهد اس ام اس به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد