همه چیز در مورد کوکی های اینترنت و حریم خصوصی

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
همه چیز در مورد کوکی های اینترنت و حریم خصوصی

شاید متوجه شده باشید که اخیراً به نظر می رسد هر وب سایتی که به آن بروید از شما می خواهد “کوکی های اینترنت شخص ثالث” را بپذیرید. کوکی های اینترنت چیست؟ آیا آن ها یک نگرانی برای حفظ حریم خصوصی هستند؟ آیا باید کوکی های شخص ثالث را بپذیرید یا راه حل پیدا کنید؟ و …

ما پاسخ همه سوالات مهم شما در مورد کوکی های اینترنتی را گردآوری کرده ایم تا بتوانید در مورد اینکه آیا کوکی های شخص ثالث به جلو حرکت می کنند آگاهانه تصمیم بگیرید.

کوکی های اینترنت چیست؟

کوکی های اینترنتی داده هایی هستند که هنگام بازدید از سایت های خاص به مرورگر وب شما منتقل می شوند. آیا وقتی به وب سایتی که اغلب از آن بازدید کرده اید می رسید خوب نیست و آن وب سایت از قبل تنظیمات زبان و اطلاعات ورود شما را می داند؟ این همه به لطف کوکی ها است. هنگام بازدید از سایتی این اطلاعات به عنوان یک فایل cookie.txt ذخیره می شود. هنگامی که دوباره از آن وب سایت یا صفحه خاص بازدید می کنید مرورگر شما این اطلاعات را به سرور ارسال می کند تا تجربه شما بر اساس اطلاعاتی که قبلاً ارائه داده اید سفارشی شود.

کوکی ها باید دو نوع داشته باشند: کوکی های اول شخص و شخص ثالث. هر نسخه متفاوت از همان نوع پرونده ای که در بالا توضیح داده شد استفاده می کند اما تفاوت در نحوه استفاده از پرونده است.

کوکی های اول شخص چیست؟

به طور کلی کوکی های اینترنت اول شخص برای استفاده بهتر از شما در وب استفاده می شود. آن ها اجازه می دهند هر بار ورود به یک وب سایت اطلاعاتی مانند گذرواژه، تنظیمات برگزیده زبان، مکان یا تنظیمات ثابت بمانند. از آنجا که کوکی های طرف اول اجازه ذخیره این اطلاعات در مورد شما را دارند لازم نیست همیشه زبان خود را برای سایت هایی که قبلاً بازدید کرده اید انتخاب کنید. دسترسی به اطلاعات را سریعتر کرده و تجربه کاربری شما را آسان تر می کند.

بیشتر بخوانید:ارسال پیامک تبلیغاتی

کوکی های شخص ثالث چیست؟

کوکی های شخص ثالث توسط دامنه ای که بازدید می کنید ساخته نشده است بلکه توسط شخص ثالث دیگری ساخته شده است و می توان از آن ها برای ردیابی شما در اینترنت و هدف گیری مجدد شما با تبلیغات آنلاین مختلف استفاده کرد.

از طریق هر وب سایتی که کد کوکی را بپذیرد می توان به این کوکی ها دسترسی داشت. بنابراین وقتی پیامی را مشاهده می کنید که به شما اطلاع می دهد یک وب سایت “اکنون کوکی های شخص ثالث را قبول می کند” همان چیزی است که به آن اشاره می کند.

مثالی برای کمک به شما در درک این مثال: بیایید بگوییم که شما سایت خبری مورد علاقه خود را می خوانید. آن سایت به یاد می آورد که چه مقاله ای را می خوانید و به چه زبانی آن را می خوانید تا دفعه دیگر که بازدید می کنید بتواند آنچه را که می خواهید به شما نشان دهد.

احتمالاً تبلیغاتی را که در صفحه می خوانید نیز مشاهده خواهید کرد و این تبلیغات همچنین یک کوکی را در رایانه شما ذخیره می کند اما از آنجا که آن کوکی مستقیماً از سایت خبری ارسال نمی شود کوکی شخص ثالث نامیده می شود.

کوکی های شخص ثالث در عمل

به احتمال زیاد کوکی های شخص ثالث را در محل کار خود مشاهده می کنید؟ در اینجا دو مکان رایج است که می توانید پیدا کنید.

  • هدف گذاری مجدد تبلیغات

هدف گذاری مجدد تبلیغات جایی است که شرکتی که اخیراً از وب سایت شما بازدید کرده اید و شما را در جاهای دیگر اینترنت دنبال می کند و تبلیغاتی را به شما نمایش می دهد که شما را ترغیب می کند برای خرید محصولاتی که قبلاً مشاهده کرده اید به وب سایت یا فروشگاه آنلاین آن ها مراجعه کنید.

  • شبکه های اجتماعی

آیا تا به حال از افزونه رسانه های اجتماعی برای اظهارنظر درباره پستی که در وب سایت شخص ثالث بود استفاده کرده اید؟ بسیاری از این افزونه ها از کوکی های شخص ثالث برای کار استفاده می کنند که به سایت های رسانه های اجتماعی امکان می دهد شما را در اینترنت دنبال کنند حتی اگر به سیستم وارد نشده باشید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟

هدهد اس ام اس به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد