بازاریابی پیامکی در ۶ مورد ضرروری

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
6 آمار مهم در زمینه بازاریابی پیامکی

۶ آمار مهم در زمینه بازاریابی پیامکی را در این مقاله با هم مرور می‌کنیم تا از وضعیت بازاریابی و ارتباط پیامکی در دنیای بیرونی بیشتر مطلع شویم. این آمارها همچنین به شما کمک می‌کند تا بتوانید در انتخاب شیوه بازاریابی بهتر عمل کنید.

بررسی بازاریابی پیامکی در ۶ مورد ضرروری

با توجه به سابقه خوبی که در سال‌های گذشته از بازاریابی پیامکی برجا گذاشته شده است و با گذشت بیش از ۲ دهه از استفاده این سرویس، حال می‌توان آمارهای مختلفی را راجع به این نوع بازارایابی ارائه کرد که در این مقاله سعی می‌کنیم برخی از مهم‌ترین آنها (شامل ۶ آمار مهم در زمینه بازاریابی پیامکی) را بیان کنیم. این موارد به شرح زیر هستند:

مالکیت تلفن‌های هوشمند در جهان

تلفن‌های هوشمند در دنیای بزرگ امروزی یکی از اصلی‌ترین وسایل شخصی است که قادر است تا انواع و اقسام روش‌های ارتباطی را داشته باشد. از دریافت پیامک گرفته تا تبلیغات در اپلیکیشن‌های مختلف، کانال‌های تلگرامی، گروه‌ها و استورهای تبلیغاتی اینستاگرام و غیره. همچنین شما با موبایل هوشمند هم می‌توانید پیامک‌ها را دریافت کنید.

طبق آمارهایی که در گذشته ارائه شده است که این مورد یکی از ۶ آمار مهم در زمینه بازاریابی پیامکی تلقی می‌شود، نشان می‌دهد که بیش از ۰٫۶۵ درصد از جمعیت جهان در بدترین حالت، دارای گوشی تلفن همراه هستند. این آمار به وضوح می‌تواند پتانسیل استفاده از بازاریابی پیامکی در هر کشوری را نشان دهد.

از آنجایی که ایران نیز یکی از کشورهایی است که مردمش با وجود اقتصاد سختی که در جامعه می‌گذرد، دارای تلفن همراه هستند و از نظر ارائه خدمات اینترنتی در وضعیت مطلوبی نسبت به بسیاری از کشورها قرار دارد، بازاریابی پیامکی یک روش بسیار کارآمد برای آنهاست.

سریع‌ترین حالت پاسخگویی بعد از تماس تلفنی

 دومین موردی که برای ۶ آمار مهم در زمینه بازاریابی پیامکی باید گفت، سریع‌ترین نرخ پاسخگویی به این ارتباط است که پس از تماس تلفنی میسر می‌شود. به طور متوسط بنا بر آمارها، باید برای پاسخ ایمیل‌ها در حدود ۹۰ دقیقه صبر کرد.

از سوی دیگر اما این زمان برای یک پیامک در حدود ۹۰ ثانیه است. از سوی دیگر باید بدانید که بسیاری از افراد هستند که موبایل همیشه در جیب آنها در هر کجا که می‌روند قرار دارد و به همین خاطر می‌توان این آمار و چرایی پاسخگویی سریع‌تر مردم به این نوع بازاریابی را درک کرد.

نرخ باز شدن بیشتر بازاریابی پیامکی

سومین مورد از ۶ آمار مهم در زمینه بازاریابی پیامکی، مربوط به نرخ باز شدن پیامک می‌شود که در این خصوص ۹۸ درصد از تمام پیامک‌ها باز می‌شوند ولی این آمار برای ایمیل در حدود ۲۰ درصد تخمین زده شده است.

با توجه به این داده، عقیده بر آن است که پاسخگویی به بازاریابی ایمیلی می‌تواند بسیار بیشتر و بهتر از پیامک باشد و سرمایه گذاری بر روی این روش بالاتر از همه روش‌ها ارزش خواهد داشت.

همچنین آمارهای دیگر برای سایر شبکه‌های اجتماعی شامل نرخ خوانده شدن پست‌های فیسبوک در حدود ۱۲ درصد و نرخ خوانده شدن پست‌های توئیتر با آمار ۲۹ درصدی است.

ترجیح بیشتر پیامک بر سایر پیام‌ها

پیامک از قدیم‌الایام تاکنون یک شیوه اطلاع‌رسانی بین فردی بوده است. از همین رو همواره افراد آن را مطالعه می‌کنند. رفته رفته قبل از اینکه تبلیغات سنگینی در این حوزه وارد شود، ادارات‌ دولتی و یا خصوصی هم پیامک را به عنوان یک راه مطمئن با مشتری انتخاب کردند و این باعث شد اهمیت خواندن و ترجیح پیامک بر سایر روش‌ها بسیاری زیادتر شود.

امروزه بیش از ۶۵ درصد از افراد دوست دارند که پیامک قبل از مشاهده هر نوع پیام دیگری مشاهده کنند. این مورد از ۶ آمار مهم در زمینه بازاریابی پیامکی بیان می‌کند که شما پتانسیل آن را دارید که پیام‌های تبلیغاتی خود را برای مخاطب با این روش بفرستید و احتمال خوانده شدن آن نیز بسیار بالاتر می‌رود.

میزان ترجیح افراد در دریافت پیامک

بنابر این آمار، مردم ترجیح می‌دهند که حداکثر تعداد محدودی پیامک در ماه دریافت کنند. این آمار معمولا ۵۰ – ۸۰ درصد است. با توجه به این داده باید این مورد را درنظر بگیرید که ارسال پیامک‌های تبلیغاتی باید محدود و کم باشد.

عدم بازاریابی پیامکی افراد

در چند سال گذشته، آمارها نشان داده است که اکثر مشتریان هنوز با این روش بازاریابی نشده‌اند. این آمار در سال‌های گذشته در حدود ۸۰ درصد بوده است.

6 آمار مهم در زمینه بازاریابی پیامکی

۶ آمار مهم در زمینه بازاریابی پیامکی

شما می توانید برای دریافت خدمات پنل پیامکی و استارت بازاریابی پیامکی خود، از سرویس های پنل پیامکی انبوه هدهد با کمترین هزینه و بیشترین کیفیت بهره ببرید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟

هدهد اس ام اس به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد