چرا باید بازاریابی پیامکی بخشی از استراتژی شما باشد؟

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
علت استفاده از بازاریابی پیامکی

چرا باید بازاریابی پیامکی بخشی از استراتژی شما باشد؟ در این قسمت می‌خواهیم با تبیین نفوذ بازاریابی پیامکی در دوره کنونی، به چرایی استفاده از بازاریابی اس ام اسی در کمپین‌های شما بپردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

نفوذ بازاریابی پیامکی

یکی از سوالاتی که ممکن است برای شما هم مطرح شود، این است نفوذ بازاریابی پیامکی چقدر است و چرا باید همواره یک استراتژی پیامکی را برای کسب‌و‌کار خود داشته باشیم؟ در این حالت می‌توان ابتدا به این موضوع اشاره کرد که انتخاب یک روش مناسب برای تبلیغات و بازاریابی برای یک محصول، بیشتر به نوع محصول و نیز بازار هدف دارد. اما بازاریابی پیامکی عاملی است که می‌تواند در غالب موارد موثر واقع شود. چراکه:

  • بنا به آخرین آمارها در سال ۲۰۲۲، امروزه بیش از ۶٫۶۴ میلیارد کاربر گوشی هوشمند در دنیا وجود دارد که می‌توان گفت این یعنی بزرگترین فرصتی که می‌توانید برای داشتن یک روش بازاریابی آنهم از نوع پیامکی آن داشته باشید.
  • از سوی دیگر با توجه به اینکه امروزه بسیاری از افراد هستند که وقت کمی را برای پرداختن به مسائل فرعی در زندگی خود دارند، از آنجایی که معمولا این نوع شیوه پیامکی با محدودیت متن نیز همراه است، شما می‌توانید به سرعت پیام خود را منتقل کنید و به همین خاطر است که این شیوه توانسته است بازخورد بسیار خوبی را از دیگران داشته باشد.
  • یکی دیگر از آمارهایی که در سال ۲۰۱۵ بیان شده است، نشان دهنده درآمد دریافتی از پیامک در حدود ۲۰٫۵ میلیارد دلار است. حال با توجه به اینکه امروزه تعداد کاربران موبایل هم در دنیا افزایش یافته است، می‌توان انتظار رقم بالاتری را در بازاریابی پیامکی داشت.

با بیان این نوع مطالب می‌توان به خوبی پی برد که همچنان پیامک می‌تواند یک نفوذ گسترده بر جمعیت بالایی از افراد داشته باشد. حال در ادامه با ما باشید تا به بررسی اینکه چرا باید بازاریابی پیامکی را بخشی از استراتژی خود قرار دهیم، بپردازیم.

علت استفاده از بازاریابی پیامکی

نحوه استفاده از بازاریابی پیامکی

چرا باید بازاریابی پیامکی بخشی از استراتژی شما باشد؟

در مورد چرایی استفاده از سرویس‌های پیامکی در تبلیغات می‌توان به دلایل زیر اشاره کرد که به شرح زیر می‌باشند:

بازاریابی پیامکی یک روش امتحان

در حقیقت بازاریابی پیامکی یک روشی است که امتحان پس داده و می‌توانید در هر حالتی از آن برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید. به همین خاطر است که ما در بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، پیامک را به عنوان یک روش بسیار حیاتی و مهم می‌دانیم که اکثر شرکت‌ها و یا بعضای برخی از آنها تنها از این روش برای ارسال اطلاعات و تعامل با مشتریان خود استفاده می‌کنند.

به صرفه بودن استفاده از روش‌های پیامکی

مورد دیگری که می‌توان در لیست علل استفاده از بازاریابی پیامکی بیان کرد، به صرفه بودن استفاده از این روش است که می‌تواند به شما کمک کند تا در مقایسه با روش‌هایی که هزینه‌های به مراتب بسیار بالایی دارند، بتوانید یک روش ارزان‌تر را انتخاب نمایید.

شتاب ناگهانی به تبلیغات و کانال شما

جالب است بدانید اگر می‌خواهید یک شوک را برای کمپین تبلیغاتی خود در نظر بگیرید، شاید بتوان گفت نخستین راهکاری که به ذهن می‌رسد، استفاده از همین پیامک‌ است. در واقع استفاده از این روش سبب خواهد شد تا کاربرانی که از تبلیغات و یا محصول شما آگاه می‌شوند، در یک بازه زمانی به شدت افزایش یابد و از سوی دیگر با توجه به اینکه در اکثریت این نوع پیامک‌ها، لینک صفحه موردنظر نیز ثبت می‌شود، شما می‌توانید هجم زیادی از کاربران را در صفحه محصول خود بیاورید.

یکی از قابلیت‌های بسیار خوب پنل پیامکی هدهد، امکان ارسال پیامک به صورت انبوه است. اگر سری به سرویس‌ها و تعرفه‌ها بزنید، حتما می‌توانید به این نکته پی ببرید که قابلیت‌های پنل پیامکی هدهد می‌تواند سبب آن شود تا دایره کاربران را محدودتر و دقیق‌تر کنید.

در این بین نکاتی هم وجود دارد که اگر آنها را رعایت نکنید، علاوه بر اینکه به برند شما آسیب جدی وارد خواهد شد، این کار باعث می‌شود تا محبوبت پیامک‌های دریافتی از سمت شما هم کاهش یابد. این نکات به شرح زیر هستند:

  • پیامک‌ها را به صورت مداوم نفرستید. این کار باعث می‌شود تا کبریتی را روشن کنید که منجر می‌شود اثرات آن باعث شود کاربر هر موقع نام شما را ببیند، از آن دوری کند و این به شدت باعث کاهش بازدهی کسب‌و‌کار شما در دراز مدت می‌شود.
  • بدون اجازه پیامک نفرستید و یا در صورت ارسال، راهکار غیرفعال کردن آن را در پیامک ذکر کنید.
  • پیامک‌های بی‌ربط باید به شدت کاهش یابد. به همین خاطر شما می‌توانید کسانی که در یک حوزه مرتبط با شما هستند را درنظر بگیرید.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟

هدهد اس ام اس به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد