بازاریابی پیامکی در مقابل ایمیل مارکتینگ | مزایا و معایب

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۶
بازاریابی پیامکی

استراتژی های بازاریابی با ظهور فناوری های جدید و تغییر ترجیحات مصرف کنندگان به طور مداوم در حال تکامل هستند. با وجود گزینه های مختلف برای انواع بازاریابی ها، محدود کردن انتخاب های شما دشوار است. دو مورد از این گزینه ها بازاریابی پیامکی و ایمیل مارکتینگ است که در ادامه به مقایسه این دو با یکدیگر خواهیم پرداخت.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی روشی است برای ارسال پیشنهادات و اطلاعات ویژه برای مشتریانی که دریافت پیام های متنی از شما را پذیرفته اند. حتی اگر ما در اینجا از اصطلاح بازاریابی به طور کلی استفاده می کنیم شرکت ها و پنل های پیامکی را برای مقاصد مختلف فراتر از صرف خرید کاربر ارسال می کنند. یک تجارت ممکن است خدمات مشتری را از طریق پیام متنی انجام دهد، انتصابات را تأیید کند یا اطلاعات حمل و نقل را تأیید کند یا حتی گاهی اوقات از پیامک متنی به عنوان بخشی از استراتژی ارتباطات داخلی شرکت خود استفاده کند.

مزایای بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی به دلیل ترکیبی از پیشرفت تکنولوژی و تغییر در اولویت مشتری محبوبیت روزافزونی پیدا می کند. در اینجا برخی از مزایای ارسال پیام های متنی خودکار برای مشاغل ذکر شده است:

مشتریان آن را می خواهند – ۸۵٪ از مصرف کنندگان در نظرسنجی می گویند دریافت پیامک را به تماس تلفنی یا ایمیل ترجیح می دهند.

نرخ بازدید بالا – همان مطالعه بالا نشان داد که ۹۸٪ از مصرف کنندگان پیام های متنی مارک دار را باز می کنند.

ارتباط سریع با مشتریان – افراد دائماً روی تلفن هایشان هستند و بسیاری از آن ها تقریباً بلافاصله پس از دریافت پیامک، متن را مشاهده می کنند.

معایب بازاریابی پیامکی

برخی شرایط وجود دارد که ارسال پیام کوتاه برای تجارت شما ممکن است بهترین راه حل نباشد. در اینجا برخی از موارد منفی ارسال پیام کوتاه آورده شده است.

پیام شما ممکن است بیش از حد طولانی باشد – اگر می خواهید یک پیام طولانی را بفرستید بهتر است آن را از طریق ایمیل ارسال کنید. باز کردن یک پیام متنی تجاری که بیش از چند جمله باشد برای مشتریان بسیار طاقت فرسا است.

ممکن است لازم باشد لیست ارسال خود را بزرگ کنید – اگر وقت خود را برای افزودن مشترکان تلفن همراه به لیست خود صرف نکرده ، ممکن است در ابتدا لیست بیشتری از مشترکان ایمیل داشته باشید و اگر تا حدودی پاسخ ندهند وسوسه می شوید که آن ها را درگیر کنید.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی از طریق ایمیل روشی است برای بازاریابی دیجیتال که در آن پیشنهادات و به روزرسانی ها از طریق ایمیل از طریق ایمیل، گاهی از طریق خبرنامه ها و بار دیگر از طریق ایمیل های یکبار مصرف  از طریق ایمیل ارسال می شوند. به عنوان یک کمپین پست الکترونیکی مستقیم اما برای عصر دیجیتال فکر کنید.

مزایای ایمیل مارکتینگ

بازاریابی از طریق ایمیل می تواند برای تجارت شما بسیار مناسب باشد اگر از روش صحیح استفاده شود. در اینجا چند روش وجود دارد که می تواند به تجارت شما کمک کند:

ایجاد صدا – ایمیل ها با ایجاد صدا و ارائه هویت تجاری منسجم به کسب و کار شما فرصتی برای درخشش می دهند.

می تواند کم هزینه باشد – بسته به میزان جدی بودن رقابت ایمیل خود برای بازاریابی می توانید بدون صرف هزینه برای توسعه آن ها از پس آن بر بیایید.

گزینه های آزمایشی بسیاری در دسترس است – روش های زیادی برای انجام آزمایش A / B در کمپین های ایمیل وجود دارد تا میزان کارآیی آن ها مشخص شود. می توانید تیترها، پیوندها و تصاویر و همچنین اطلاعات ارائه شده در هر ایمیل را برای تنظیم دقیق یک کمپین قطره ای که مشتریان را تبدیل می کند تست کنید.

معایب ایمیل مارکتینگ

بازاریابی از طریق ایمیل همیشه بهترین راه برای دستیابی به مشتریان نیست. در اینجا برخی از مواردی وجود دارد که بازاریابی از طریق ایمیل نتیجه نمی دهد.

بسیاری از پیام ها به عنوان هرزنامه علامت گذاری می شوند – مصرف کنندگان واقعاً هرزنامه را دوست ندارند و بسیاری از تنظیمات فیلتر هرزنامه بسیار زیاد هستند احتمال دارد خبرنامه های ایمیل شما به طور کامل صندوق ورودی را از دست بدهند.

ایمیل ها زمان و منابع زیادی را می گیرند – برای انجام یک کار تبلیغاتی ایمیلی به منابع اختصاصی لازم است. شما به شخصی نیاز دارید که در نوشتن مهارت داشته باشد و بتواند زمان زیادی را برای ساخت ایمیل برای شرکت خود صرف کند. همچنین یافتن شخصی که بتواند نامه های الکترونیکی را برای تبدیل لیدها بنویسد بسیار مهم است.

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟

هدهد اس ام اس به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فارسی سازی افزونه توسط پوسته وردپرس

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد